;

40 % SMB firem zažilo prolomení ochrany kvůli nebezpečnému surfování po webu

26. 11. 2011

Sdílet

Společnost GFI Software na základě svého průzkumu zjistila, že malé a středně velké společnosti (SMB) nevlastní adekvátní bezpečností řešení a ani nemají nastavenou politiku v oblasti využívání podnikového internetu vlastními zaměstnanci sloužící k ochraně proti škodlivým webovým stránkám a dalším online hrozbám. Získaná zjištění ukazují, že 40 % sledovaných SMB společností s naprostou jistotou ví, že v nedávné minulosti došlo k prolomení jejich bezpečnosti v důsledku brouzdání vlastních zaměstnanců po webových stránkách obsahujících malware či nakažené soubory ke stažení, nebo byly napadeny škodlivým kódem.

Překvapivé však je, že i přes hrozby infekce škodlivým obsahem neuvádí většina podniků ochranu své sítě jako hlavní důvod nasazení bezpečnostního řešení. 24 % respondentů používá tento software především ke zvýšení produktivity svých zaměstnanců, 13,5 % k zachování propustnosti a rychlosti internetového připojení, a 11,5 % k prevenci před návštěvou nevhodných stránek svými zaměstnanci. Dalších 11,5 % všech respondentů zase nevyužívá software pro webový monitoring či filtrování vůbec.

Zjištění průzkumu dále zahrnují:

•    40 % všech SMB podniků zažilo prolomení bezpečnostní ochrany kvůli brouzdání zaměstnanců po webových stránkách obsahující malware.

•    55 % SMB firem, které využívají řešení pro webový monitoring, tvrdí, že ochrana před nakaženými stránkami není jejich hlavní prioritou.

•    70 % respondentů, kteří nevyužívají software pro monitorování a filtrování webového přístupu, prohlašuje, že využívání webu není problémovou oblastí v jejich firmě.

•    Téměř jedna třetina (27,5 %) SMB podniků nemá nastavenou politiku řízení přístupu zaměstnanců k webu v oblasti sociálních sítí jako Facebook a Twitter.

•    16 % SMB organizací má problematiku sociálních sítí nastavenou, ale nemají žádnou možnost zjistit, zda ji zaměstnanci dodržují či ne.

•    42,5 % respondentů nevyužívá řešení, které měří míru bezpečnosti dané webové stránky na základě hodnocení její reputace, avšak 27 % firem se o tuto funkcionalitu zajímá.

Průzkum byl proveden na 200 amerických podnicích s 5 - 249 zaměstnanci výzkumnou agenturou Opinion Matters s cílem porozumět procesům SMB firem v oblasti webového monitorování a filtrování.

Našli jste v článku chybu?