Společnost GFI Software na základě svého průzkumu zjistila, že malé a středně velké společnosti (SMB) nevlastní adekvátní bezpečností řešení a ani nemají nastavenou politiku v oblasti využívání podnikového internetu vlastními zaměstnanci sloužící k ochraně proti škodlivým webovým stránkám a dalším online hrozbám. Získaná zjištění ukazují, že 40 % sledovaných SMB společností s naprostou jistotou ví, že v nedávné minulosti došlo k prolomení jejich bezpečnosti v důsledku brouzdání vlastních zaměstnanců po webových stránkách obsahujících malware či nakažené soubory ke stažení, nebo byly napadeny škodlivým kódem.
Překvapivé však je, že i přes hrozby infekce škodlivým obsahem neuvádí většina podniků ochranu své sítě jako hlavní důvod nasazení bezpečnostního řešení. 24 % respondentů používá tento software především ke zvýšení produktivity svých zaměstnanců, 13,5 % k zachování propustnosti a rychlosti internetového připojení, a 11,5 % k prevenci před návštěvou nevhodných stránek svými zaměstnanci. Dalších 11,5 % všech respondentů zase nevyužívá software pro webový monitoring či filtrování vůbec.
Zjištění průzkumu dále zahrnují:
• 40 % všech SMB podniků zažilo prolomení bezpečnostní ochrany kvůli brouzdání zaměstnanců po webových stránkách obsahující malware.
• 55 % SMB firem, které využívají řešení pro webový monitoring, tvrdí, že ochrana před nakaženými stránkami není jejich hlavní prioritou.
• 70 % respondentů, kteří nevyužívají software pro monitorování a filtrování webového přístupu, prohlašuje, že využívání webu není problémovou oblastí v jejich firmě.
• Téměř jedna třetina (27,5 %) SMB podniků nemá nastavenou politiku řízení přístupu zaměstnanců k webu v oblasti sociálních sítí jako Facebook a Twitter.
• 16 % SMB organizací má problematiku sociálních sítí nastavenou, ale nemají žádnou možnost zjistit, zda ji zaměstnanci dodržují či ne.
• 42,5 % respondentů nevyužívá řešení, které měří míru bezpečnosti dané webové stránky na základě hodnocení její reputace, avšak 27 % firem se o tuto funkcionalitu zajímá.
Průzkum byl proveden na 200 amerických podnicích s 5 - 249 zaměstnanci výzkumnou agenturou Opinion Matters s cílem porozumět procesům SMB firem v oblasti webového monitorování a filtrování.